About this blog


Picture Captions

Pages

Tuesday, January 17, 2012

Batuk vs Demam vs muntah

Salam..erm..aiman demam n batuk lagi!!!!!..huhuu..
sedihnya aku tgk aiman....
aiman demam sejak kitorg balik dr kenduri kawin sepupu aku ari sabtu lepas....
mulanya die ok jer...
mlm tu...mase tdo...kepala die dh mula panas....
oleh kerana cool fever dh abis stok....ubat demam pn dh lame xguna..
so, aku xberani nk bg..karang aku bg kan...lain plak jdnye.....ok...
so...aku basahkan towel kecik dn letakkn atas kepala die...
dgn harapan suhu panasnya menurun....huhuhu...
malam tu kitorg tdo xlena sgt...krn...setiap kali tjaga...
mesti rasa kat kepala aiman...
kot2 suhunya maikn tggi....so far...alhamdulillah..makin kurang...
n then...satu lg penyakit yang datang....
aiman batuk....hhuhuu...kesian die...
die batuk n muntahhhh.....alaaahaiii.....anak mama....
tp..muntah xde la byk sgt.....kesian aku tgk die batuk....huhu...
mesti pedih tekak die tu.......
tp..walaupn xsihat,....aiman still aktif....
tp..kadang2 tu...merenget jgk la...biasala la...
demam kan...xselesa badan...
ok demam dh makin kurang....batuk lak yg dtg....
so...tiba ari isnin...nk keje...pg tu..aku tgk...aiman dh xdemam...
tp still batuk...xteruk sgt la...
kitog pn...antar la kat pengasuh a.k.a opah die....
opah die pn xbrp sihat..dmm n selesama...hurmmm.....
ok..sepanajng 1 hari tu..
aku tggu gk panggilan dr opah die..
kot2...aiman demam balik....
so far...alhamdulillah..xde...
ptg tu...kitorg amik die cm biasa....
ok..dr luar rumah..aku dh dgr aiman mennagis..
.kuat ok die nangis....then aku tye la kenapa...
rupanya...die marah..opah letak die dlm buai...
ye la..opah pn xsihat..xnak dukung sgt..
karang jangkit plak...haiii...aiman2....
manja betul anak mama ni kan...
asyik nk berdukung jer...cmne opah nak wat keje....
tp...kan..oaph jgk yg ajar aiman...
asyik pegang jer...heheheh...
ok....balik pd citer td....aku rase...kepala aiman...
xdemam....batuk still ade....then balik umah..
.main2 ngn die...die batuk2 lg...n muntah ckit...
huhuhu...kesian....kul 7.30 mlm..
aku bg aimann mkn cerelac....die mkn...lapar...
tp..tgh2 mkn..die batuk....aku bg air masak...die minum....
air masak tu aku campurkan ckit dgn madu....
tp still batuk2 lg...pastu xnk mkn dh...
die tolak2 tgn aku...xnk mkn...
aku angkat la die sb die batuk xbrenti...
tibe2 die muntah lg....kali ni byk...huhuhu...
aku rse..bubur yg die mkn tu...kuar balik kot....
dh berenti batuk...lps aku bersihkan mntah die...
aku try suap lg buburnya...
die mk ckit..pastu..dh xnk...xsdp tekak kot....
pastu...bile angkat die....ok lak...dh ceria balik...
siap lompat2...gelak2....
Skrg mase tdo....kul 9.30 kot kitorg dh masuk bilik...
aiman dh merenget nk tdo...
aku tdokan die..cm biase...bg susu badan....
tp..die mcm resah jer...
ssh nk tdo...mula2 tu...paksa mate die tu...
xnak tdo...bleh nmpak...mate die dh kuyu....
dh ngntuk...tp...die paksa xnk kejam...
aku tepuk2,...xnk jgk...aku bg lg susu bdn...ok ckit...
dh nk tdo.....diam...tp..lme 2...resah lg...
kejap ke kiri,..kejap ke kanan....ermm....cm ade jer xkene...
tp..mte kejam...lme jg cm tu....smpai kul 1.30.pg...
die nagis...mngamuk....die isap susu badan..
n then...nangis2...aku rse xde susu kot....isap jer...nangis2....
yer kot....pastu...asben aku a.k.a..shahril gi la buatkan susu ckit....
untuk pengetahuan korg...
susu tu..kitorg dh tukar pd susu anmum balik...
aiman xnak minum enfapro A+ tu..
opah die pn ckp aiman xnak minum...
so, kitorg beli la anmum rumusan susulan...
ok...balik citer td...
die isap ckit...pastu xnak...ntahla...
xsedap ker...aku paksa2 pn...minum ckit jer....
dh abis paksa dh...xnk jgk....dh tu...
aku bg susu badan balik....still xleh tdo...
rse kepala die panas sgt...dh beli cool fever...
letak kat kepala die....die stil ke kiri-ke kanan...
berlarutan sampai kul 3-3.30 pg kot...
bg lg susu badan n akhirnya die tdo jgk....nyenyak....
sedar kjap2 jer...aku bg susu badan...
tdo balik....sampai kul 6.15 pg...aku bangun...
mandi solat..siap2 nk g keje...kul 6.30...
aiman pn dh bangun balik dh....dh xtdo....
asben aku lak siap...rse kepala die ....
dh kurang panasnye....tukar pampers...
hantar kat pengasuh die sprti biasa..n...g keje spti biasa....
aiman batuk lg...mse dlm kete td...
cm makin teruk jer....kalu mkn teruk...lg...esk bgtau ngn nurse...esk oppoiment cucuk 6 bulan...
Huuhuhuu...aiman....semoga aiman cepat sembuh....
anak mama kuat kan....
anak mama bleh lawan batuk tu....demam tu....
semoga hri ni..aiman semakin sihat....n batuk berkurangan....
insyaALLAH....
sayang aiman.....mmuuuaaahhhhh...

No comments:

Post a Comment