About this blog


Picture Captions

Pages

Tuesday, August 17, 2010

Kereta rosak (bateri kong)

Salam...aduuuhh!!..arini aku ngn hubby lmbat g kerja...kereta aku wat hal pulak...bateri kong pulak...aduuuhaiiii.....mse2 cmni lak die wat hal....huk3...nak xnk..terpaksala kitorg tukar bateri tu...erm....tukar...maksudnyeee...beli yg baru la...huk3....Erm...dh la kedai repair kereta lmbat buka...kul 9 pg baru buka....huhu..terpaksala kitorg tggu kat umah smapi kedai tu buka....erm....tggu punye tggu...smpai kul 9 pg...hubby aku call kedai kereta yg penah kitorg pgi dulu....nasib baik pomen kedai tu leh datang...n nasib baik jgk die xamik charges sb dtg umah....huhuhu....ermm...bile dh dtg...pomen tu pn tukarla bateri lame ngn bateri baru.....tp....errmmm...ade tapi pulak....bateri tu xngam pulak ngn kereta tu....tp...bole la start kereta...so..pomen tu ckp...kene follow die g kedai die tukar bateri...huk3....tp..yg mmbuatkan kitorg risau...pomen tu ckp...mgkin bkn bateri yg rosak..ade barang lain yg rosak...huh!!..barang tu kalu rosak...nk kene tukar...mahal woooo...dkat rm800 tuuu....huk3....mane nk cr duit time tgh bln cmni....huk3....pastu..kitorg g la follow die g kat kedai die....pastu...tkrla bateri yg ngamm ngn kereta kitorg....alhamdulillah...bile dh tukar...n dh check semua....xde pape mslh....hanya bateri jer....fuh!...selamat....tp...baeri tu pn...mahal jgk tau...rm200 lebih jgk la kene...huk3....malang betul nasib kitorg arini....tp xpe la...nk wat cmne...dugaan di bulan puasa....then...kitorg terus g opis....smpai2 opis dh kul 10 lebih.....nasib baik pg td aku dh call cc aku...bgtau aku masuk lmbat...jd...aku punch card je la cm biase...n cc aku sign....huh!! dh merah punch card aku....then...smpai je kat tmpat aku...srt lak ade.....blum direkod....huk3...terpaksa la...aku tarik sndiri fail ni...yer la...nk harapkan PAP2 aku..huh!!...yg 1org tu..xdtg...yg sorg lg...dh tarik pg td...so...die xdenye nk tarik lg sekali....nasib baik xbyk srt ni....kalu x...penat jgk ni.....erm...dlm kul 11.30 tgh...dh setle pn keje aku...alhamdulilah...wlpn byk dugaan arini...tp..dpt jgk aku siapkan keje aku...untuk hari ini...tanpa menangguhnye utk hari esk.....td...terpikir jgk aku nk tangguh jer srt ni utk esk...tp...bile dipikir2 balik...kang byk srt ptg ni...ssh gak aku....so..ake decide...bt jer sndiri,...sb srt pn xbyk....hik3...erm...itu la...cerita aku utk ari ini....hik...

No comments:

Post a Comment